streda 5. októbra 2011

DIKSMUIDE (BELGICKO)

V júli 2009 som navštívil aj západobelgické mesto Diksmuide v provincii Západné Flámsko. Pri hľadaní cestovného tipu na internete ma zaujala veľká veža a možnosť uvidieť zákopy z 1. svetovej vojny.
Veža sa volá IJzertoren (veža IJzer) podľa rieky IJzer, ktorá tečie popri nej a cez mesto. Je vysoká 84 metrov a vnútri má 22 poschodí.




Návštevník sa najprv vyvezie na vyhliadkovú plošinu, odkiaľ má krásny výhľad nielen na mesto, ale aj okolie.




Postupne, ako schádza poschodiami dole, môže si prehliadnuť expozície múzea. Múzeum sa venuje obidvom svetovým vojnám (najmä však 1. svetovej vojne) a histórii Flámov v Belgicku.


Takto vyzeralo po vojne mesto Ypres





Asi 5 minút jazdy autom je pri meste múzeum so zákopmi z 1. svetovej vojny. Turista si môže vyskúšať, ako sa cítili vojaci v zákope, a ako sa v nich pohybovali. Ja som mal šťastie na počasie, takže mi ani nebola zima, ani som sa nemusel brodiť vo vode a blate. Napriek tomu – zaujímavý zážitok a skúsenosť.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára