štvrtok 20. októbra 2011

VILNIUS (LITVA)

V júni tohto roku sa mi pošťastilo dostať sa pracovne do litovského hlavného mesta Vilniusu. Bol som zvedavý, aké mesto to bude a aký budem mať z neho dojem. Netušil som, že bude až taký pozitívny. Historické centrum je vcelku jasne architektonicky oddelené od zvyšku mesta (tam som nebol, ale už z lietadla bolo pri pristávaní vidieť, že nie je o čo stáť – panelákové sídliská boli rozoznateľné aj z výšky). V centre je teda málo moderných budov (aj keď aj také tam sú), ale nenarúšajú celkový dojem z historického centra. K zvláštnemu dojmu prispel aj veľký počet sakrálnych stavieb, ktorý by som v bývalej krajine ZSSR nečakal. Skoro všetky sú obnovené, rovnako aj ostatné domy v centre. Nemal som však veľa času, preto sú mi ich pomenovania neznáme, až na prvé dva obrázky, na ktorých je rímsko-katolícka katedrála (v litovčine Vilniaus Šv. Stanislovo ir Šv. Vladislovo arkikatedra bazilika). Dojmy a obrázky z ulíc prinesiem nabudúce.














Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára